۹ اسفند ۱۳۸۹، ۱۹:۵۸

بازار روز قزوین با اصلاح نظام بهره برداری راه اندازی شد

بازار روز قزوین با اصلاح نظام بهره برداری راه اندازی شد

قزوین - خبرگزاری مهر: مدیرعامل سازمان میادین و میوه و تره بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری قزوین گفت: بازار روز مهدیه و مینو در قزوین با اصلاح نظام بهره برداری بازارهای روز توسط سازمان میادین میوه و تره بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری قزوین راه اندازی شد.

عمران فضلوی در گفتگو با خبرنگار مهر در قزوین  با بیان اینکه در سال 88 با همکاری و مساعدت شهرداری دو بازار روز مهدیه و مینودر به بهره برداری رسید اظهار داشت: با توجه به اینکه تنها راه واگذاری غرفه های این بازارهای روز، برگزاری مزایده عمومی بود و قیمت از طریق رقابت افراد شرکت کننده در مزایده تعیین می شد، بالا بودن اجاره غرفه ها باعث شد بهره برداران نتوانند اجناس خود را با قیمت مناسب به شهروندان عرضه کنند.
 
وی با اشاره به عدم استقبال شهروندان از این بازارهای روز تصریح کرد: این امر سبب شد سازمان میادین و میوه و تره بار و ساماندهی مشاغل شهری قزوین مطالعات جامعی را در این زمینه آغاز کند و از بازارهای روز کلان شهرهایی مانند تهران، اصفهان و مشهد بازدید و نتیجه بررسی ها و مطالعات خود را طی لایحه ای تحت عنوان دستورالعمل واگذاری اماکن و غرفه های وابسته به سازمان میادین به شورای اسلامی شهر پیشنهاد کند که در نهایت با بحث و تبادل نظر، اعضای شورا به تغییر شیوه واگذاری غرفه ها رای مثبت دادند.
 
این مسئول در بخش دیگری از سخنانش عضویت در یکی از اتحادیه های صنفی را به عنوان شرایط اولیه بهره برداران غرفه های بازار روز شهرداری عنوان کرد و گفت: تولیدکنندگان، تامین کنندگان و تعاونی های باسابقه و قوی در اولویت واگذاری غرفه هستند.
 
فضلوی با اشاره به راه اندازی بازارهای روز مهدیه و مینو در با شرایط جدید گفت: از این پس کلیه شهروندان قزوینی می توانند میوه و تره بار را حداقل 10 درصد زیر قیمت میانگین بازار و مواد پروتئینی، مایحتاج عمومی و مرغ و ماهی را حداقل پنج درصد زیر قیمت توزیعی در بازار خریداری کنند.
 
وی با اعلام اینکه بازار روز نواب به عنوان سومین بازار روز سازمان میوه وتره بار شهرداری به زودی با مشارکت فروشگاه زنجیره ای رفاه به  بهره برداری خواهد رسید، از ساخت دو بازار روز دیگر در سال آینده خبر داد و اظهارداشت: دو بازار مذکور در بلوار شهید بهشتی جنب بازیگاه کودک و خیابان راه آهن جنب بوستان رز مکان یابی شده است.
کد خبر 1263352

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha